Szkoła Podstawowa nr 195 serdecznie zaprasza mieszkanców do korzystania z boiska szkolnego. Kliknij po więcej szczegółów.
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Koronawirus

Informacja o możliwym wsparciu psychologicznym dla nauczycieli/lek oraz rodzin zorganizowanym przez mst. Warszawa. 
https://www.wcies.edu.pl/item/2004-rusza-psychologiczne-centrum-wsparcia-dla-rodzicow-i-uczniow  
 

Link do artykułu "Czy i jak rozmawiać z dzieckiem o sytuacji kryzysowej, która dotyka nasz wszystkich -o epidemii koronowirusa, która obejmuje już cały świat"autorstwa dr Doroty Mielcarek - interwentki kryzysowej, psycholożki. Artykuł zawiera praktyczne rady i wsparcie dla dorosłych w rozmowie z dzieckiem dot. sytuacji izolacji, pandemii i kryzysu, w jakim teraz jesteśmy. 
https://www.wcies.edu.pl/media/system/pdf/materialy_edukacyjne/Rozmowa_z_dzie%C4%87mi_w_sytuacji_kryzysowej_Dorota_Mielcarek.pdf 

 


 

Witam serdecznie!

Dziś chciałabym, abyśmy przypomnieli sobie co to są emocje, jak je wyrażamy i dokładniej przyjrzeli się „złości”.

Każdy z nas wyraża mnóstwo emocji. Poniżej załączam link do krótkiego filmu przedstawiającego główne emocje człowieka
https://www.youtube.com/watch?v=P4PTBvdqGpk
W najbliższym tygodniu przypatrz się twarzom różnych osób otaczających cię. Zwróć uwagę, jakie robią miny w określonych sytuacjach: kiedy się uśmiechają, kiedy marszczą brwi, kiedy się czerwienią. Przypatrz się reakcjom ciała, np. czy twarz jest spokojna, czy napięta itp. 
Zwróć uwagę na to, jak reaguje twoje ciało, w sytuacjach, gdy odczuwasz złość, np. kiedy ktoś powie coś, co ci się nie spodoba.

Spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania: 
W wolnym czasie najbardziej lubię...................................................................... 
Lubię, kiedy ludzie mówią mi............................................................................... 
Nie lubię, kiedy ludzie mówią mi.......................................................................... 
Złości mnie, kiedy ktoś......................................................................................... 
Do szału doprowadza mnie.................................................................................. 
Kiedy się złoszczę, to........................................................................................... 
Kiedy się złoszczę pomaga mi............................................................................. 
O swoich uczuciach najczęściej rozmawiam z.................................................... 
Najtrudniej mi zachować spokój, gdy................................................................... 

Obejrzyj film o złości
https://bit.ly/2xY4vFW

Zastanów się: 
Po co nam złość?
Jak rozpoznać w ciele narastającą złość?
Co może się kryć za złością?
Jak można wyrazić złość i jak warto to robić?

To ważne : złość sama w sobie nie jest zła i pełni bardzo ważną funkcję informacyjną. Złość ma swoje etapy i jej pierwsze objawy można rozpoznać zanim przybierze na sile. Gdy czujemy lekkie zdenerwowanie, irytację, możemy z kimś o tym porozmawiać, zrobić kilka oddechów, zastanowić się, co może być przyczyną, pójść na spacer itp. Kiedy jednak złość jest na tyle duża, że wymyka się spod kontroli, warto wyładować ją np. tupiąc, skacząc, bijąc pięścią w poduszkę (najlepiej gdzieś na uboczu, żeby nie zrobić komuś krzywdy). Najlepiej jest działać wtedy, gdy odczuwamy irytacje, lekką złość, bo jest ona łatwiejsza do skontrolowania.


Radzenie-sobie-z-emocjami.pdf

Dzień dobry,

Drodzy Rodzice,

W czasie próby, przed jaką stanęliśmy w ostatnich dniach - próby dla naszych emocji, myśli, zachowań a może nawet zastanawianiem się nad wprowadzaniem zmian w naszym przyszłym życiu, zespół pomocy psychologiczno – pedagogicznej przygotował dla Państwa materiały, po które warto sięgnąć.

 Na początek proponujemy artykuł psychologa, wykładowcy SWPS, Andrzeja Tucholskiego:

Jak zachować spokój w obliczu paniki coronavirus?

https://andrzejtucholski.pl/2020/jak-zachowac-spokoj-w-obliczu-paniki-coronavirus-covid-19/

Dla osób, które potrzebują poszerzyć wiedzę i umiejętności radzenia sobie z obecną sytuacją, proponujemy udział w webinarach, prowadzonych przez pracowników naukowych SWPS, przykładowo:

- jak rozmawiać z dziećmi i wspierać je w tym czasie

- jak wspierać osoby w kryzysie psychicznym

- jak zachować motywację w czterech ścianach

Na webinary możecie Państwo zapisać się bezpośrednio na tej stronie:

https://www.swps.pl/strefa-psyche/wydarzenia/403-webinarium/21359-jak-radzic-sobie-z-lekiem-przed-koronawirusem-webinar?utm_source=FB&utm_medium=event-SP&utm_campaign=SPevent&utm_content=21359-jak-radzic-sobie-z-lekiem-przed-koronawirusem-webinar&fbclid=IwAR2zmjkOCfN8sA90G86Ex49nWb8CPhjhE49KcWJsNZ72M8xtf1mQddD6y64

Tu znajdziecie Państwo nagranie psychologa, doktoranta SWPS na temat tego, „Jak radzić sobie z emocjami w czasie spędzanym w domu podczas pandemii?”

https://www.youtube.com/watch?v=tVzJZuFqypw&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1WQcdRVuHArxAj6HZrQzvekEQkuzkHmh5PiFgH7eIIPaQe-eaXIU1UIqM

Jeśli szukacie Państwo rzetelnej porady, jak rozmawiać z dzieckiem/dziećmi o obecnej sytuacji, konkretne porady psychologa SWPS  dr Magdaleny Śniegulskiej., znajdziecie w artykule: „Koronawirus w Polsce. Jak rozmawiać z dziećmi o koronawirusie?”

https://polskatimes.pl/koronawirus-w-polsce-jak-rozmawiac-z-dziecmi-o-koronawirusie-porady-psychologa-z-uniwersytetu-swps/ar/c1-14855071?fbclid=IwAR0tqS_hDgdidp2YD39rBPSA4wGhKlz7pD9dVKqrFR_X0I4CG-X2urKn03k

Jeśli potrzebujecie porozmawiać zwłaszcza z młodszymi pociechami o obecnej sytuacji, w sposób jasny, przejrzysty, językiem dziecka – poniżej znajdziecie Państwo gotowy do wydrukowania materiał.

 

Jeśli w najbliższym czasie będziecie Państwo prowadzić trudne rozmowy, pomocny może okazać się również artykuł psycholog Bogny Białeckiej pt: „Osiem sposobów na trudne rozmowy”

http://www.bognabialecka.pl/index.php/artykuly/porady-psychologiczne/137-osiem-sposobow-na-trudne-rozmowy?fbclid=IwAR2EL2GpleS9G0-F_IDDdpVhCS4kb-imVE6bEr1c3N6ELz5T2d9t9KdILgM

 

Jeśli w obecnym czasie Państwo, albo ktoś z Waszego otoczenia przeżywa lęk, w tym artykule znajdziecie rzetelne, konkretne informacje autorstwa Joanny Gutral – psychologa, psychoterapeutki, dotyczące tego, jak zadbać o siebie w czasie pandemii i jak poradzić sobie z lękiem odczuwanym w tym okresie.

https://zdrowaglowa.pl/koronawirus-jak-lek-przed-nim-moze-pomoc-zamiast-paralizowac-jak-zadbac-o-siebie-podczas-pandemii/?fbclid=IwAR04C34WwD7b-2Y_HV9jDdbFxUqPL2mxeVsMs361JxTiU6c7aq2y2Tv7i-M

Zachęcamy także do przeczytania inspirującej rozmowy z terapeutką i psycholożką Ewą Woydyłło-Osiatyńską - Rozmowy o akceptacji,  relacjach, o byciu razem, ale i osobno w czasach pandemii:

https://tvn24.pl/magazyn-tvn24/nie-masz-co-sie-buntowac-i-wsciekac-masz-do-czynienia-ze-stanem-wyzszej-koniecznosci,261,4556?fbclid=IwAR3_5XkFoJFqaY4kxXu-LpEJZs8hAZg7S6VuYY_FJwZdQwQASZCcvE5Agrc

Poza polecanymi materiałami polecamy szczególnie zachowanie zdrowego rozsądku, dbanie o swój dobrostan psychiczny i fizyczny, oraz szukanie codziennie odpowiedzi na pytanie :”na co w dniu dzisiejszym mam wpływ?’ I działanie zgodnie z odpowiedziami.

Cdn.

Pozdrawiamy,

 – zespół PP, Edyta Radzikowska, psycholog oraz Małgorzata Dwornikiewicz-Opalińska, pedagog

Data dodania: 2021-10-04 15:28:24
Data edycji: 2022-03-20 13:09:41
Ilość wyświetleń: 207

WAŻNE INFORMACJE

Odwołanie obiadu
Więcej informacji

SPORT W NASZEJ SZKOLE

I miejsce na ogólnopolskim turnieju tenisa stołowego
Więcej informacji

Kalendarz

"Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz, jeśli nie wie – wytłumacz, jeśli nie może – pomóż."

Janusz Korczak
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej